wtorek, 13 sierpnia 2019

SUPER SZYBKI KREM Z SUSZONYMI POMIDORAMI

Zupę pomidorową można zrobić na mnóstwo sposobów. Pieczone pomidory, smażone, a gdyby tak zrobić krem z dodatkiem suszonych pomidorów?

Zaczęłam kreować ten pomysł w głowie, ponieważ bardzo często dodaje je do sosów na pizzę lub do makaronów. Ale nie byłam pewna czy w zupie okażą się one dobrym pomysłem. Okazały się być... strzałem w dziesiątkę.

Dziś będzie krótko i konkretnie, zapraszam do zerknięcia na...


SKŁADNIKI:

1 puszka pomidorów krojonych (400g)
1 puszka mleczka kokosowego (400g) najlepiej light
1/2 szklanki wrzątku (120ml)
6-8 sztuk pomidorów suszonych z zalewy (ok. 80g)
1 łyżeczka zalewy z pomidorów
1/2 łyżeczki czosnku granulowanego
1/2 łyżeczki suszonej bazylii

sól i świeżo mielony pieprz, świeża bazylia

Z tej porcji powstają 4 miski zupy
Czas przygotowania: 10 minut

  1. Puszkę pomidorów i suszone pomidory umieszczamy w garnku. Zalewamy je wrzątkiem i blendujemy przy pomocy blendera ręcznego na gładką masę. 
  2. Mleczko kokosowe dokładnie mieszamy w puszce (tak, aby było płynne). Wlewamy do zupy i doprowadzamy do wrzenia.
  3. Do wrzącej zupy dodajemy przyprawy* i gotujemy jeszcze przez kilka minut na małym ogniu.
*Dodanie do zupy świeżych ziół skróci jej żywotność, dlatego świeżą bazylie dodajcie dopiero po nalaniu zupy do miski.
Jeśli zrobicie zupę będzie mi bardzo miło gdy podeślecie mi swoje zdjęcia :) możecie to robić na Instagramie (link tutaj) lub na Facebooku.

Buziaki.

1 komentarz: