środa, 8 maja 2019

BROWNIE Z KALAFIORA



Dzisiejsza interpretacja brownie powstała dzięki Wam! A dlaczego?
Jakiś czas temu na Instagramie pytałam Was razem z Danielą z bloga Wellmess o to, żebyście wybrali nam składniki spośród tych które Wam podałyśmy. Padło na kalafiora i gruszkę.

Obie ruszyłyśmy głowami i uruchomiłyśmy kreatywność. U Danieli znajdziecie przepis na gorgonzolę! Dałyśmy z siebie wszystko i na pewno będziemy kontynuować tę zabawę, a następne produkty do naszego challenge'a będziecie mogli wybrać tak samo jak poprzednim razem.

A teraz tak:

  • Ja zrobiłam to brownie w wersji bezglutenowej, ale bez problemu wyjdzie ze zwykłą mąką pszenną
  • Chyba najważniejsze. Nie czuć kalafiora! A nadaje on ciągnącej konsytencji, zbitego i miękkiego brownie
  • Moja 10 letnia siostra dostała w ten sposób przemyconego kalafiora, a zjadła pół blaszki.

Nie przedłużając.


SKŁADNIKI:

170g kalafiora
115g gruszki lub jabłka (1 sztuka)
250ml mleka roślinnego
90ml neutralnego oleju 

230g mąki owsianej lub 260g pszennej

30g mąki migdałowej w wersji z glutenem pominąć
40g kakao
120g cukru kokosowego lub trzcinowego
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

15ml soku z cytryny
100g gorzkiej czekolady

Z tejn porcji powstaje blaszka o wymiarach 22cmx24cm
Czas przygotowania: 30 minut

  1. Kalafiora kroimy na mniejsze kawałki. Wrzucamy do wrzącej wody i gotujemy do miękkości. W tym czasie obieramy gruszkę i wykrawamy pestki.
  2. Ugotowanego kalafiora, gruszkę, mleko oraz olej umieszczamy w kielichu blendera i blendujemy do momentu aż masa będzie całkowicie gładka.
  3. Suche składniki umieszczamy w misce i mieszamy do połączenia. Dodajemy mokre składniki, sok z cytryny i miksujemy masę przy użyciu miksera ręcznego.
  4. Czekoladę kroimy na drobne kawałki i dodajemy do masy. Przelewamy masę do formy wyłożonej papierem do pieczenia i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180° przez 25 minut.

Jeśli chcecie dołączyć do wybierania składników na mój kolejny challenge z Wellmess to koniecznie sprawdźcie Instagrama, jeśli macie coś ciekawego co mogłybyśmy zrobić to też koniecznie dajcie nam znać.

A wy, z czego najdziwniejszego zrobiliście ciasto?

Buziaki

8 komentarzy:

  1. Z taką wersją się jeszcze nie spotkałam, ale na pewno wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a czy zamiast mąki migdałowej można dać kokosowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takjak najbardziej :) możesz asekuracyjnie dać odrobinę więcej płynów, bo kokosowa lubi je chłonąć

      Usuń
  3. No powiem Ci, woah ! Dzisiaj pieczemy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam ze zmielonymi płatkami owsianymi i płatkami migdałów. Wyszło bardzo dobre, a masa przed upieczeniem była tak pyszna, że spokojnie można było jej nie piec tylko podać w formie musu czekoladowego :) Kalafior jest rzeczywiście niewyczuwalny. Dziękuję za przepis. Jest to kolejny dowód na to, że dieta roślinna nie zna granic.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam brownie lecz jeszcze nie widziałam sytuacji aby robić je z kalafiora. Ja za każdym razem jestem wierna przepisowi z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ gdyż moim zdaniem jest najlepszy. Nie wiem czym się różni od innych przepisów, ale jak dla mnie smakuje zdecydowanie najlepiej.

    OdpowiedzUsuń